PC Logo

Projekter

Magien sker, når man bryder med den klassiske fagundervisning og skoleskemaet og byder eleverne op til lærings-dans med projektbaseret læring og aktiviteter. Folkeskolen er legeplads for en masse gode nationale projekter, hvis formål er netop at lære eleverne at arbejde projektorienteret og på tværs af fag - Projekter folkeskolerne i Kolding arbejder med er bl.a.:

- Projekt Edison
- First LEGO League
- Naturfagsmaraton
- Projektopgaveskrivning i udskolingen

Små eller større projekter kan være med til at inspirere til innovative og kreative processer i grundskolen. Eleverne skal i projekter typisk udtænke og planlægge samtidig med, de skal bruge deres hænder til at fabrikere deres løsning.

Fokus i projekterne er typisk designtænkning, fabrikation (digital og analog) samt præsentation.
I alle projekterne er øvelsen også det konstruktive samarbejde i grupperne af elever - gennem løsning af virkelige problemstillinger skal eleverne opbygge kompetencer inden for det 21. århundredes kompetencer og styrke deres evner til at samskabe.

Herunder finder du projektbeskrivelser i PDF
De fleste af projekterne er understøttede af læringsforløb i MeeBook

Hverdagen_efter_corona_5årg_projektPDF.pdf

Shape Created with Sketch.

Hjælp til idegenerering

Shape Created with Sketch.