Open Lab

I skoleåret 2023/24 åbnes dørene til det hybride lærings-laboratorie på Pædagogisk Center. Man har altid kunnet tilrettelægge og placere sin forberedelse, teammøder, inspirationsture mv. på Pædagogisk Center som del af ens arbejde. Nu struktureres mulighederne for alvor.

Hver torsdag fra klokken 14-16:30 (17:00) er der Open Lab.
Adressen er: Dyrehavevej 116C
Det er vigtigt, du henvender dig via mail eller mobil, FØR du dukker op. Der kan komme ting i vejen for at Labbet er åbent en torsdag (møder, konferencer, afholdelse af PLF eller lokale kurser mv.)

Enkelte torsdage i løbet af skoleåret vil der sammenfaldende med Open Lab, være netværksdage for pionerere (FabLab-uddannelse), PLF for FabLab for Kolding Kommunes folkeskoler og korte lokale kurser i brugen af Makerteknologier ind i læringsrummet.
Men andre ord er det lagt op til at torsdagene i skoleåret 2023/24 vil være i kreativitetens, opfindsomhedens, nysgerrighedens og ikke mindst teknologiforståelsens navn.

uger med lukkede torsdage frem mod 1. januar 2024:
Uge 34, 35, 40, 47, 49 og 50

Kom og bliv dygtig til brugen af digital fabrikation, som understøttende del af din undervisning - om det er i den "normale" undervisning eller i projektopgaver er underordnet.
Brug Pædagogisk Centers store FabLab som din øvebane. Det er ligegyldigt, om du er uddannet FabLab-pioner eller blot teknologisk nysgerrig.
Bliv fortrolig med teknologier som:
- Laserskærer
- Folieskærer
- 3D-printer
- Varmepresser
- Microcontrollere (Micro:bit, Makey Makey samt Rasberry Pi/arduino mv.)
- Robotkodning
Arbejd med dine personlige små projekter eller udvikling af læringsforløb i designtænkning gennem digital fabrikation.
Man kan booke og komme selv - eller tage ens kolleger eller fag-/årgangsteam med.

Som del af Open Lab findes også Pædagogisk Centers store Lego Education univers og Medieværkstedet med f.eks. podcastrum og greenscreen. Disse to områder vil selvfølgelig også være mulige øvebaner i forbindelse med Open Lab om torsdagen. Så hvis I på skolen arbejder med Lego og f.eks. First LEGO League, så kan børn og voksne booke træningstider hver torsdag.

Selvom der er tale om Open Lab, hvor man som medarbejder kan komme ind forbi (elever er velkomne i følge af medarbejder), så er det vigtigt at huske at melde sig til den/de pågældende dage. Hvis ikke der på dagen er meldte besøg eller manglende fremmøde, så lukkes der ned kl. 15:00.

Booking online (beta-test):

Eller på mail: thsc@kolding.dk eller mobil: 40 33 97 22 (Thomas Kramer)
Book gerne i god tid :-)