FIRST®LEGO®League

Pædagogisk Center Kolding og erhvervsskolen Hansenberg afholder hvert år en åben konkurrence for FIRST®LEGO®League.

FIRST®LEGO®League Challenge er en naturvidenskabelig teknologi konkurrence, som strækker sig over en periode på mindst 8 uger. Målet med turneringen er blandt andet, at inspirere børn og unge i alderen 10-16 år til at blive morgendagens ingeniører, forskere og problemløsere. I løbet af projektperioden skal deltagerne programmere, udforske og designe et spændende tema, mens de oplever skaberglæde og fører egne idéer ud i livet.

I FIRST®LEGO®League Challenge får deltagerne mulighed for at arbejde med samfundsaktuelle udfordringer, som er tilpasset deres aldersgruppe. Temaet og opgaverne er lavet for at engagere og inspirere børn og unge inden for videnskab og teknologi.

Med Kolding som én af landets konkurrencebyer har folkeskolerne og friskolerne i kommunen mulighed for at arbejde målrettet med LEGO® robotter ind i årets team uden at skulle køre langt på konkurrencedagen - og Kolding kommune råder og to erfarende Projektledere inden for LEGO® Education og FIRST®LEGO®League. Konkurrencen i Kolding er en åben konkurrence, hvorfor der også kan deltage hold fra andre kommuner - det giver deltagelsesmulighed for alle og en god indgangsvinkel til at møde andre børn og voksne med en fælles interesse.

At deltage i konkurrencen gør det magiske ved de deltagende elever, det sjælden gider holde fri, weekend eller ferie. Læs her fra Kolding kommunes projektleder på FIRST®LEGO®League: (Læs artikel her)