Lav digitale produktioner

skoletube.dk kan du lave mange forskellige digitale produktioner, se mere i den vedhæftede fil.

En super god opgave du kan stille dine elever er i programmet BookCreator. Giv dine elever den opgave, de skal lave en bog om "Den gang Cov-19 lagde Danmark ned" eller "Hvad laver man når skolen lukker?"

Gyldendal har Skriv og læs til at fremstille bøger, se mere i den vedhæftede fil.

I Kolding kommunes læringsplatform Meebook ligger der i share-it tre små projektforløb. Alle starter med Corona og har til formål at lave digitale produktioner:

• Corona-MinecraftEDU
  • Corona-Tinkercad
  • Corona-BookCreator
  • Corona-Scratch

Og ligeledes et hold-dig-i-gang-forløb med små dansevideoer

• Corona-op og hop

Alle forløbene i Share-it ligger under niveau: mellemtrin og faggruppe: andet
De kan selvfølgelig bruges i indskoling og udskoling med lige så stor succes - og i alle fag

Hvis man putter forløb i elevernes årsplaner og sætter en afleveringsfrist (datomarkering), så slår forløbet og opgaven direkte igennem i ugeplanen i AULA, hvor forældrene kan følge med i, hvad eleverne skal arbejde med. Hjælp både elever og forældre med let og simpelt at tilgå det materiale, der skal læses, laves eller arbejdes med.

Digitale produktioner (Skoletube)

Shape Created with Sketch.

Skriv og læs værktøj

Shape Created with Sketch.