Fantasileg

I næsten alle lege indgår fantasi. Fantasiens verden er der hvor børn får lov til at være nysgerrige, undersøgende, kreative og små opfindere. I fantasiens verden findes trolde, feer, konger, riddere, troldmænd og magi, talende dyr, rumvæsner... Og fysikkens love eksisterer ikke.

Eventyr er vigtige lærebøger og indgange til fantasiens verden, derfor kan du hjælpe dit barn godt på vej til at fantasilege ved at læse eventyr eller gode historier for dit barn. Hvis du læser et eventyr med riddere, konger og dronninger, så sæt dit barn i gang med en leg der springer ud fra historien.

Lad dit barn klæde sig ud som superhelt og find historien om netop den type superhelt, dit barn er klædt ud som.
Inspirer dit barn til at lege i den fantasiverden, der omgiver superhelten.

Opfind sjove dukker af strømper. Digt en historien og dekorer måske sokkerne, så de ligner de personer historien handler om.

...siden opdateres